Läste i någon undersökning att sverige är bland de sämsta i europa på kundtjänstfunktioner. Jag kan tyvärr inte annat än hålla med. Jag skulle hjälpa min far att registera ett mobiltelefonabbonemang så att de kunde byta mobiloperatör, men detta visade sig allt annat än självklart. Man kan ju också kräkas en stund över alla dessa telefonoperatörers "nasar" metoder ute på köpcentra och torg, men det tar vi vid ett annat tillfälle.
I detta fa
ll blev jag två gånger hänvisad till en websida som inte fungerar, jag blev uppringd en gång av någon som trodde jag ville ha ett nytt abbonemang, jag skickade tre mail och fick ett (1) arrogant svar tillbaka innan jag fick det svar jag ville ha. Hela denna procedur tog någon vecka - man orkar ju inte ringa för många gånger varje dag- att reta upp sig är inte bra för blodtrycket, måste väl snart börja tänka på det....

Detta är ju tyvärr inte den enda upplevelsen man har över tele-/Mobiloperatörer, försäkringsbolag, statliga myndigheter etc, så fort man skall uträtta något och det inte går via webben så fastnar man någonstans och känner hur den där pulsådern vid tinningen börjar pulsera.....dunk, dunk, dunk, dunk.......
Det värsta är när man måste göra en massa val och till slut är tillbaka i huvudmenyn eller att någon säger "tack för ditt samtal fast man inte fått prata med någon.....arghhhhh
Till saken hör att jag också arbetar med processer, förbättringsarbete och servicedesk/kundtjänst inom IT och blir så frustrerad över att vi inte kommit längre och insett att våra kundtjänster är en nyckel till framgång - det är där vi fångar alla kunder, sprider goodwill och gör att de återkommer. Bra service skapar fortfarande nya kundcase, dålig service raserar i övrigt en god verksamhet!!!!!
Det värsta är när man måste göra en massa val och till slut är tillbaka i huvudmenyn eller att någon säger "tack för ditt samtal fast man inte fått prata med någon.....arghhhhh
Till saken hör att jag också arbetar med processer, förbättringsarbete och servicedesk/kundtjänst inom IT och blir så frustrerad över att vi inte kommit längre och insett att våra kundtjänster är en nyckel till framgång - det är där vi fångar alla kunder, sprider goodwill och gör att de återkommer. Bra service skapar fortfarande nya kundcase, dålig service raserar i övrigt en god verksamhet!!!!!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar